Виховна робота

 20+ ПОВЧАЛЬНИХ КОРОТКОМЕТРАЖНИХ МУЛЬТФІЛЬМІВ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ

ЧУДОВІ МУЛЬТФІЛЬМИ ІЗ СЕРІЇ “КОРИСНІ ПІДКАЗКИ” НА ТЕМУ “ДРУЖБА”

Уроки тітоньки Сови


ФІЗИКА І ТЕХНІКА мультфільми

Всесвітня історія для малят

Захоплююча фізика для малят

З досвіду роботи вчителя початкових класів Созонівського НВК
Максютіної Г.В.  на тему:«Виховуємо в дітях доброту»
                                                                                                                                                
                                                                        Майстерність та мистецтво виховання колективу та  
                                                                     колективізму починається із глибокої пильної уваги     
                                                                     вихователя до індивідуальності кожного вихованця,
                                                                     до його запитів, схильностей, здібностей, інтересів.
                                                                     Духовні скарби колективу зароджуються та
                                                                     розквітають лише там,де поміж вихованцями
                                                                     міцніють та розвиваються сотні, тисячі духовних
                                                                     зв`язків,які є могутнім джерелом самої людської
                                                                     потреби- потреби в людині.
                                                                                                                                                                                                                                                    потреби- потреби в людині.
                                                                                                                               А.С.Макаренко         
Актуальність проблеми.
Моральна компетентність є складовою соціальної компетентності учнів. Так розвиток свідомої компетентності починається із самого дитинства. Час швидко змінюється, змінюються і відносини між людьми. Головне завдання сучасної школи – допомогти дитині реалізувати свої здібності. Виховна робота планується згідно з національною програмою виховання. Головне місце в роботі – це виховання культурної, добропорядної людини.

Провідна ідея.
Основними вміннями, які становлять моральність для дитини і які набувають діти це: вміння прийняти рішення, вміння робити вибір, вмінні брати і нести відповідальність, вміння безконфліктно співіснувати. Також важливі не тільки ці вміння, а й розуміння того, навіщо вони потрібні. Отже, проблема добра, на мій погляд,формує в дитині моральні якості шляхом створення морально – етичних проблем, використовуючи при цьому як інноваційні, так і традиційні методи і прийоми. Першокласники з легкістю допомагають один одному одягнутися, справитися із взуттям та портфелем. А переглянувши мультфільм «Кто сказал «Мяу?», із щирим серцем підгодовують маленьких цуценят на вулиці. Діти знайомляться з поняттями «милосердя», «доброта». Ще з давніх часів це було традицією для нашого народу. Вони багатоликі. Потреба в них повсякчасна. Милосердя, доброта,чемність – це крила на яких тримається людство.
Технології досвіду.
Ситуації морального вибору завжди стоять перед дітьми. Морально-етичні поняття засвоюються учнями під час уроків читання, класних годин, годин спілкування. Години спілкування «Азбука ввічливості», «Ми рівні,   ми різні», «Дисципліна - це добре, чи погано?» -  виховують громадську свідомість, доброзичливе ставлення до оточуючих. Традиційним стало виховувати в дітей звичку користуватися ввічливими мовними формами, розвивати мовні навички. У 2014 році проведений виховний захід «Вчимося жити добрими людьми», девізом якого були слова «Той, що творить добро, творить саме життя». З метою шанобливого ставлення до дівчаток, малюків, старших, до батьків проводилося свято «У країні Доброти і Чемності». На уроках громадянської освіти, читаючи різні оповідання про риси людей, їхні вчинки, діти дають оцінні судження вчинкам тих чи інших героїв, пишуть їм листи (Лист Левкові) із своїми пропозиціями. Згадують ситуації із свого життя.
З класом проводимо тренінги « Квітка доброти» , «Розуміння настрою»
З метою вивчення відносин у класі, особистості учнів проводяться різні види анкет та тестів.
В моєму класі складаються традиції які, як я впевнилася на практиці, дозволяють створити атмосферу дійсно відкритого доброзичливого спілкування.
Адже, що таке «СПІЛКУВАННЯ»? Це - спільні справи, які дозволяють задіяти кожного або дають можливість проявити себе  в будь-яких заходах. Тобто, години-спілкування, подорожі-спілкування та свята-спілкування.                             
Тому, традиційними для нашого класу щорічно є   Дні народження(«Під знаком Зодіаку»), Новорічні та народні свята , тематичні класні години.    
 В цьому році вперше мої вихованці виступали перед вчителями на День вчителя, при святкуванні 100-річчя колишнього директора нашої школи С.Г.Максютіна. З добрим серцем та відповідальністю поставилися до підготовки екскурсії по шкільному музею.
Спільна праця  породжують  у дітей ситуацію успіху, змушують повірити в свої сили, прагнути  до нових звершень.
  Наші батьки є невід`ємною частиною нашого класного колективу, бо без їхньої підтримки та участі багато заходів не набули б потрібної значущості та цікавості.
Вкладаючи в своїх дітей, вони вкладають і в своє майбутнє також. Адже, завдяки такій тісній співпраці, діти ростуть добрішими, м`якшими, вчаться радіти за чиїсь радості та перемоги. Виховна година « Твори добро на радість людям» проведена разом з батьками це довела.
Досить часто використовую у навчально – виховному процесі ігрові технології. Гра – найактивніша форма людської  діяльності. Вона дозволяє учням самостійно обирати шлях розвитку, можливо роблячи це несвідомо, інтуїтивно, а вчитель виконує роль каталізатора; його вміння й знання допомагають учням розвиватися швидше. Використовуємо різні варіанти ігор. А саме: ігри -  вправи (різноманітні вікторини, ребуси , кросворди, пояснення прислів’їв, приказок, загадки), ігри – подорожі (подорож у країну Доброти), сюжетно рольова гра («Диво острів», «Два товариші»), гра – змагання («Запитання –відповідь» , «Віриш –не віриш»)…
Результативність.
Підводячи підсумок, хочу зазначити, що пройшовши шлях від першокласника до випускника початкової школи, кожна класна справа, яка приносить задоволення,кожний захід, реалізований за участю всього класу, створює в дітей ту ситуацію успіху, яка піднімає їх на п`єдестал, змушує повірити в себе, наповнює їхні серця силою та впевненістю.
 Сподіваюсь, що діти  будуть САМОстійні та САМОдостатні особистості, які САМОвизначились шляхом САМОрозвитку й САМОреалізації.


Немає коментарів:

Дописати коментар